Categories
Uncategorized

Verslo idėja #8: Senjorų kavinė

Ši idėja yra ne mūsų originaliai sugalvota, o bendraujant su socialinio verslo „Orūs namai“ įkūrėja  Marija Bunkaite išsakyta opinija, kad tokio dalyko tikrai trūksta. Šį interviu galite skaityti čia: https://100verslininku.lt/2018/04/03/oriu-namu-ikureja-marija-bunkaite-jeigu-tu-ateini-ir-pasakoji-kad-kuri-socialini-versla-didele-dalis-dar-girdi-tik-zodi-verslas/

Mes savo ruožtu šią idėją pasistengėme pavystyti naudodami daugeliui mūsų skaitytojų puikiai žinomą The Business Model Canvas, kurį galima laikyti tarpiniu variantu tarp brainstorm’o ir verslo plano, arba tiesiog struktūrizuotu mąstymu apie idėją. Šis modelis yra globalus standartas, kurį naudoja milijonai skirtingo dydžio organizacijų darbuotojų ir pavienių žmonių. The Business Model Canvas galite atsisiųsti iš čia: https://strategyzer.com/canvas/business-model-canvas

Taigi pateiksime idėjos aprašymą papunkčiui:

Ką norite pakeisti ir kodėl? Idėja: Senjorų kavinė. Tai senjorams pritaikyta kavinė. Yra poreikis tokiai vietai, nėra senjorams pritaikytų kavinių Lietuvoje. Kavinėje galėtų vykti ir senjorams skirti susitikimai, maži renginiai, knygų skaitymai ir pnš.

1.KLIENTŲ SEGMENTAI

Tikslinės klientų ir socialinės naudos gavėjų grupės:

Senjorai, galbūt ir vaikai (Senjorai, atvedantys anūkus).

2. PASIŪLYMAI KLIENTAMS

1) Kokią naudą kursime klientams?

Senjorams pritaikyta kavinė turės jiems pritaikyta gėrimų ir patiekalų racioną, įskaitomo dydžio meniu, interjerą, kurį būtų galima sukurti su psichologu pagalba, sukuriant ramią atmosferą (pasitelkiant pvz.: spalvingumo teoriją ar kitus žinomus akcentus). Būtų galima pritaikyti patalpas ir neįgaliesiems, pavyzdžiui, esantiems neįgaliojo vežimėliuose.

Juos aptarnautų kiti senjorai, taigi tai papidoma paskata apsilankyti drovesniems/vengiantiems viešų vietų ar silpnesnės sveikatos senjorams.

2a. PASIŪLYMO TIPAS

Produktai,

Paslaugos, ….?

Maisto ir gėrimų pardavimas

Renginiai.

3. PARDAVIMAI IR MARKETINGAS (kanalai)

Kaip pasieksime klientus?

Pranešant apie tokią kavinę senjorus telkiančioms organizacijoms ir klubams, taip pat tokioms organizacijoms kaip „Maisto bankas“ ar galbūt miesto savivaldybė.

Kartu būtų galima įkurti Facebook grupę ir rengti sklaidą FB, kadangi senjorams paprastai simpatizuoja visos amžiaus grupės, taigi įvairūs įrašai galėtų sulaukti daug pasidalinimų ir kitų interakcijų, ir nors senjorų Facebooke yra pagal amžiaus grupę mažiau nei kitų, tačiau, jaunesnieji FB naršytojai galėtų sužinoti ir pranešti apie tokią kavinę/pakviesti savo senelius.

Būtų galima pasiūlyti akciją vaistinėms, kiekvienam pirkėjui-senjorui už x nupirktą sumą skirti 10proc. nuolaidų kuponą senjorų kavinėje („Iki“ akcijos maisto produktams analogas).

Galbūt partneriauti su sporto klubais, pvz.: Impuls, kurie turi ir baseiną su pirtimi, kad suteiktų nuolaidos kuponus pirmam apsilankymu visiems savo klientams-senjorams nuo x amžiaus.

Svarbu nenueiti per toli ir, pavyzdžiui, neįtraukti į interesantų remti tokias kavines ratą vaistų gamintojus, kadangi vaistai senjorams ne pati maloniausia asociacija, o kavinė skirta laisvalaikiui, be to, reiktų išlaikyti atvirumą visiems, neprisirišti prie kažkokios tikslinės grupės.

Jei kavinės vardas taptų gerai žinomas, būtų galima bandyti jį naudoti kaip brandą partneriaujant su kuria kepykla (vardinę liniją kepinių su tos kavinės vardu kaip brandu – pvz.: Beatos virtuvės duonos analogas su „Vilniaus duona“ ar aibė kitų gerai žinomų pavyzdžių), ar kita maisto pramonės įmone – x košė, x pieno produktai ar pnš. Būtų prasminga apčiuopiamą dalį pelno paaukoti socialiniams verslams sprendžiantiems ir kitas senjorų aktualijas. 

Frančizės principu būtų galima išdirbti verslo modelį plečiantis į kitus miestus.

Graži iniciatyva – nemokamas autobusas į senjorų kavinę, kursuojantis pvz kievieną savaitgalį iš senelių namų, „Orių namų“, kitų įstaigų, kuriuose senjorai yra apgyvendinti.

Kaip daro senjorų kavinėje Singapūre: senjorai gali mokėti už gėrimus ir maistą savanoriškai kiek išgali. Būtų galima išbandyti šį modelį, jei tai socialinis verslas (vykdoma veikla socialinio verslo principu) ir matyti ar jis pasiteisins – t.y. ar pasiturintys senjorai sąmoningai permokės ar mokės konkretų antkainį, kad kainos išsilygintų ne tik padengdami kaštus/atpirkdami savikainą, bet ir sugeneruodami kokį nors pelną kavinės savininkams. Jei nepasiteisins, tuomet galima paliktį vieną savaitės dieną šiai iniciatyvai.

4. RYŠIAI SU KLIENTAIS

Kaip palaikysime ryšius su kiekviena klientų bei suinteresuotų šalių grupe?

Per renginius, verčiančius senjorus grįžti: pavyzdžiui, susitikimai su jiems įdomiais žinomais asmenimis (rašytojais, specialistais ar kt.), senjorų poezijos skaitymai, galbūt rytinės mankštos, filmo seansai (pvz.: kartą per savaitę būtų organizuojamas filmo vakaras) ir pnš.

Galbūt būtų galima prašyti dalį patiekalų gaminti pačių senjorų, taip sukūriant ryšį tarp „Senjorų kavinei“ maistą tiekančių senjorų ir jos klientų (ir šis segmentas galėtų persidengti). Taip galėtų papildomai užsidirbti dalis senjorų.

5. PAJAMŲ SRAUTAS

Kaip/už ką gausime pajamas iš klientų?

Už nupirktą maistą ir gėrimus.

Jei kurti šią kavinę socialinio verslo principu – tuomet galbūt ir efektyvinant išlaidas/ūkį prašant didelių nuolaidų iš maisto ir gėrimų tiekėjų, galbūt nuomuojant patalpas pigiau nei rinkos kaina, taip pat ieškant savanorių darbuotojų (pavyzdžiui, pardavėjų-kasininkų).

6. IŠTEKLIAI

Kokių pagrindinių išteklių mums reikia?

Ką iš jų turime? Ką reikės pirkti?

Patalpos, kavinės įranga, baldai.

Darbuotojų – pagrinde pardavėjų-kasininkų, padavėjų, jei būtų nuspręsta daryti kai kuriuos patiekalus, pavyzdžiui pusryčus, tai virėjo/kulinaro.

Freelancerio arba savanorio social media ir marketingo specialisto

Kavinės darbo laikas gali būti pagal lankytojų numanomus srautus, pvz dirbti nebūtinai kasdien, arba nebūtinai visą dieną. Pvz kasdieni pirmą pusdienį, ar kas antrą dieną ir savaitgaliais ir pnš.

7. PAGRINDINĖS VEIKLOS

Kokias veiklas vykdysime?

Kavinės standartinė veikla – maisto ir gėrimų pardavimas, aptarnavimas/serviravimas (padavėjai).

Renginius vesti galėtų ar net turėtų ne tiek kavinės personalas, kiek pačiomis patalpomis besinaudojantys senjorų klubai, tiek valstybės remiamos NVO, tiek kiti, net ir pavieniai, idėjininkai ir entuziastai.

Svarbus kavinės patalpų tinkamumas – kad būtų lankstesnės galimybės ne tik, pvz, knygų skaitymo ratelį suorganizuoti, bet ir padaryti mankštos rytus, galbūt net kviesti senjoram įdomius pranešėjųs/speakerius (kad būtų pakankamai vietos dalyviams/žiūrovams), taip pat praverstų didesnė virtuvė, mat susiburti į gaminimo kursus galėtų būti irgi gera pramoga ir užsiėmimas.

8. PARTNERIAI, SUINTERESUOTOS ŠALYS

Kas mūsų partneriai? Kas gali mums padėti „daryti“ verslą?

Jei tai įprastas verslas – visos suinteresuotos šalys: senjorų klubai, NVO, senjorų reikalams neabejingos organizacijos ir pavieniai asmenys ir t.t.

Jei tai socialinis verslas – prisidėtų ir socialinio verslo skatinimu suinteresuotos įmonės, valstybinės institucijos, verslai, asmenys.

9. KONKURENTAI

Kas dar veikia mūsų rinkoje? Kuo jūsų pasiūlymai geresni/blogesni/išskirtiniai?

Kitos kavinės…

Kol kas nėra tiesioginių konkurentų, t.y. specializuotų kavinių senjorams.

10. IŠLAIDOS

Kiek viskas kainuos? Kokios pagrindinės išlaidos?

Reikia skaičiuoti. Daug priklauso nuo to ar veikla bus vykdoma tradicinio ar socialinio verslo rėmuose. Galbūt įmanomas ir tarpinis variantas – pavyzdžiui, skatinti kurtis tokioms kavinėms, galima reglamentuotai numatyti išlygas – kaip atleidimą nuo nekilnojamo turto mokesčio arba padengimą kai kurių komunalinių kaip elektros kaštai, kai įvykdomos tokios ir tokios sąlygos, pavyzdžiui įdarbinant tiek ir tiek senjorų, ar iki konkrečios apyvartos (jei neuždirbi tiek ir tiek, pavyzdžiui susiejant su konkrečiu statistiniu rodikliu, ir tas tiek ir tiek turėtų būti aukštas, kaip gerovės valstybės etalonas).

11. PELNAS

Kur planuojate investuoti uždirbtus pinigus?

Į tolesnę plėtrą arba išdirbti frančizės modelį.

Viskas dar priklauso ar tradicinio verslo ar socialinio verslo principu veikla bus vykdoma.

P.S. Ši idėja gali būti vystoma ir ateityje. Tam prisiruošus, šis įrašas bus papildydas, o tai kas papildyta pažymėta ir atskirta nuo šio originalaus įrašo.

Jei norite prisidėti prie šios idėjos vystymo ar padiskutuoti apie ją plačiau, rašykite savo įžvalgas komentaruose arba 100verslininku@gmail.com

Nori įgyvendinti šią idėją arba žinai kam ji galėtų būti įdomi? Pasidalink šiuo įrašu! Mūsų Facebook: https://www.facebook.com/100verslininku/ Mūsų Linkedin: https://www.linkedin.com/company/100verslininku/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s