Categories
Uncategorized

Verslo idėja #3: aktyvių pardavimų platforma

Ši idėja yra labai svarbi kaip, matyt, progreso variklis aktyvių pardavimų srityje. Tai platforma/start-up’as kuri/-s sutelkia į vieną vietą padavimų vadybininkus iš vienos pusės ir įmones siūlančias prekes ir paslaugas iš kitos.

Idėja paprasta ir akivaizdi – suteikti įrankius atlikti aktyvius pardavimus nuotoliniu būdu pagal lanksčias (vadybininko pasirinktas) darbo valandas ir – kas svarbiausia – daugiau nei vienai įmonei vienu metu. Žinoma, kyla daug klausimų kaip pavyzdžiui: kaip užtikrinti pavienių įmonių pardavimų kontaktų (leads) konfidencialumą, kaip įsitikinti kad vadybininkas dirba profesionaliai, t.y. nediskredituoja įmonės, pvz, neišmanydamas srities, ką daryti kai neužtenka vien skambučių, bet kartu reikia ir gyvų susitikimų su potencialiais klientais, kaip užtikrinti, kad nutraukus bendradarbiavimą nebūtų dalinamasi informacija su trečiaisiais asmenimis arba tiesioginiais konkurentais ir daug kitų. Kiekvieną šį klausimą reikia išgliaudyti atskirai, ir galbūt tai padarysime po to kai aprašysime tokio start-up’o galima veikimo modelį.

Pradėti jį aprašyti galima arba nuo vadybininkų arba nuo įmonių pusės, arba nuo platformos veikimo pusės. Pasirinksime pastarąjį. Platforma užtikrina ne tik laisvę rasti vadybininkui-įmonę, o imonei-vadybininką, bet ir atlieka kontrolės ir skaidrumo užtikrinimo funkciją. Tai galima užtikrinti pagrinde šiais dviems būdais: 1) Reitinguoti vadybininkus pagal jų rezultatus (pvz.: pagal pardavimų kiekį, darbo per šią platformą trukmę, galbūt vidines rekomendacijas, ir kitus smulkesnius, tačiau pardavimų srityje dirbantiems žinomus parametrus; Reitinguoti įmones pagal „paklausumo indeksą“, kurį reiktų sugalvoti  2) privalu turėti teisę pokalbius įrašyti, kad a) įmonė, kurią atstovaujama, galėtų pareikalauti kad dalį jų, pvz atsitiktinių būdu kas x skambutį, gautų, kad įvertintų vadybininko kompetenciją ir ar yra patenkinta kaip ją atstovaujama. Platformos komanda turi teisę perklausyti skambučius taip pat, pavyzdžiui, vadybininkų mokymų ar vertinimo tikslais.

Kodėl įmonei verta naudotis šio start-upo paslaugomis? – žinoma, padidinti turimus pardavimus. Šis start-up’as daugeliui įmonių gali būti kaip papildomas įplaukų šaltinis, o daliai, ypač vidutinio ar mažesnio dydžio – puiki alternatyva skatinti pardavimus atsilyginant už pasiektą rezultatą.  Bet kuriuo atveju jis nepakeis intereso įmonėms samdyti aktyvių pardavimų vadybininkus, tačiau tai bus puikus papildymas, galimybė augti papildomom priemonėm.

Kodėl vadybininkui verta naudotis šio start-upo paslaugomis? – 1. Galimybė derinti darbą su studijomis ar kitais įsipareigojimais . Galimybė dirbti iš namų (pvz,: auginant mažamečius vaikus, gyvenant regionuose, kuriuose yra darbo trūkumas (ypač aktyvių pardavimų sritye), turint fizinę negalią, ar kol kas nerandant norimo darbo aktyvių pardavimų ar kitose srityse. Daugelį jaunų ir ambicingų žmonių patrauktų ir galimybė vienu metu turėti daugiau nei vieną įmonę, kuriai būtų atstovaujama dėl galimybės parduoti daugiau.

Kaip vyktų pasirinkimas kurioms įmonėms atstovauti? – įmonės būtų išklasifikuotos pagal sritį (kaip kad kokiam skelbimų portale); startupo platforma turėtų savo pardavimo kontaktus (leads’us), bet taip pat vadybininkams įmonės galėtų suteikti ir savų pardavimo kontaktus suderinus visus juridinius klausimus ir įsipareigojant suteikti teisę vadybininkui pasiūlyti tiems verslo kontaktams galimai kitas prekes, kurios galėtų tą kontaktą dominti (ypatingai kalbant apie papildinius – kaip, pavyzdžiui, kava ir cukrus arba čiužinys ir lovos konstrukcija ir panašiai).

Ko reiktų vadybininkui, kad galėtų pradėti dirbti? – visi skambučiai galėtų vykti arba per mobilųjį telefoną, arba per tokias programas kaip Skype (perkant skambučius į laidinius ir mobilius telefonus). Pirmu atveju reiktų partneriauti su kuriuo nors iš operatorių.

Vadybininkui reiktų laisvų rankų įrangos ir antru atveju stabilaus interneto ryšio. Taip pat reiktų, kad veiktų per arba mobilųjį arba desktopo appsą pokalbių įrašymo funkcija. Taip pat būtų gerai kad platformoje būtų įdiegta vidinė sistema su platformos crm’u, kuriuo naudotųsi visi vadybininkai. Joje būtų galima klasifikuoti leads’us pagal potencialą ir skirti vadybininkams vis paklausesnius verslo kontaktus, pagal jų reitingą. Antru atveju, dar galėtų reikėti ir mikrofono bei webcam’o. Tie dalykai daug nekainuoja, todėl platformos savininkai galėtų atsiųsti už x eurų mokėjimą į priekį, ir grąžinti tą sumą su pirmu mokėjimu kai vadybininkas pasieks atitinkamą pardavimų kiekį.

Svarbu kad šis startup’as galėtų sudominti ne tik mažas ir vidutines, bet ir didesnes įmones. Galimai būtų galima įtraukti į derybas/viliojimą ir savivaldybes, jei platformos savininkų kontaktai ar autoritetas būtų nepakankamas.

Kalbant apie startupo veiklą konkrečiose rinkose lokaliai – visi klausimai yra išsprendžiami, kad start-upas galėtų sėkmingai veikti. Tačiau kalbant apie galimybę start-upą naudoti plačiau, pavyzdžiui vystant tarptautinę prekybą, susiduriama su kliūtimis kaip skirtingi įstatymai ar galimi kultūriniai skirtumai ir kalbos barjeras.

P.S. Ši idėja gali būti vystoma ir ateityje. Tam prisiruošus, šis įrašas bus papildydas, o tai kas papildyta pažymėta ir atskirta nuo šio originalaus įrašo.

Jei norite prisidėti prie šios idėjos vystymo ar padiskutuoti apie ją plačiau, rašykite savo įžvalgas komentaruose arba 100verslininku@gmail.com

Nori įgyvendinti šią idėją arba žinai kam ji galėtų būti įdomi? Pasidalink šiuo įrašu!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s