Categories
Uncategorized

Verslo idėja #1: periodinė knygų serija „15min“

Ši idėja vienam iš mūsų kilo jau senokai, dar  2008 metais, dirbant žiniasklaidoje. Todėl būtent nuo jos nusprendėme pradėti šio tinklaraščio rašymą. Aprašysime ją laisvai, nedetalizuodami skaičiais, mat viską reikia perskaičiuoti šiai dienai.

Ji remiasi šiomis prielaidomis: trūksta populiarių knygų paaugliams ir jaunimui (tuo metu tai buvo problema); reikia skatinti knygų rašymą, ir – dar svarbiau – kad rašytojo darbas būtų geriau apmokamas. Šiuo metu turėti 1000 tiražą yra geras rezultatas, o jei perkamumas pasiekia 3 000 ribą, tai laikoma didele sėkme; taip pat reikia skatinti knygų skaitymą, kadangi jis galimai yra nepakankamas.

Kadangi tai yra verslo blogas, šias prielaidas buvo bandoma apdoroti ir paversti galimybe sukurti pelningą projektą. Taigi kilo idėja sukurti periodinę knygų seriją (pvz.: kartą į mėnesį), kuri būtų platinama ten kur ir kiti periodiniai žurnalai. Kitaip tariant – marketingą remti idėja – kad tai yra žurnalo “pakaitalas” (žinoma ne pagal esmę, o pagal galimybę vartoti laisvalaikiu). Taigi buvo pagalvota apie tokią galimybę:

  1. Tokios periodinės knygos kaina turi būti ne didesnė nei žurnalo (pvz.: „Panelės“). Kad ji būtų įperkama ne tik uždirbantiems, bet ir jaunimui. Taigi – reikia ir didelio tiražo.
  2. Kad reklaminė kampanija gali atsipirkti tik jei tokia periodinė knyga turėtų rėmėją ir galėtų naudoti jo vardą. Pagal knygos konceptą tuomet pasirodė kad tinka 15min portalo vardas.
  3. Knyga skirta visų pirmą plačiam skaitymui, todėl turi būti rašoma populiariai, t.y. atsižvelgiant į šį kriterijų. Taip pat jos ilgis turi būti griežtai apribotas iki pvz.: 200 psl ar 40 000 spaudos ženklų. Svarstytini ir apsakymų rinkiniai ar „istorijos“ ar „dienoraštinio“ tipo kūriniai. Taip pat jos apipavidalinimas ir dizainas turi būti atitinkamai pritaikytas.
  4. Į periodinės knygos pardavimą turi būti įtraukta ir prenumeratos ir socialinės medijos kampanija.

Toks projektas galėtų paskatinti atsirasti daugiau profesionalų kūrybinį rašymą pasirenkančių žmonių, galbūt galėtų būti derinamas su tokiais konkursais kaip „Pirma knyga“ ar panašiais. Jeigu šį projektą kurtų ne kokia leidykla, tuomet atsirastų prielaidų pasirašyti ilgesnio bendradarbiavimo sutartis su periodinės knygos rašytojais, kurie galėtų (pasinaudoję periodinės knygos projekto žinomumu ir sėkmingumu) pasiryžti rašyti kitus, galbūt “rimtesnius” literatūros kūrinius-romanus (kaip žinia romanas (novel), apart literatūrinių kriterijų kaip siužetinių linijų kiekis, turi ir apimties reikalavimą – skiriamoji riba paprastai būną >50,000 žodžių). Taigi – būtų galima pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su įsipareigojimu x metų pirmenybę leisti visus kūrinius skirti būtent periodinės knygos projekto valdytojams. O projekto savininkai savo ruožtu galėtų arba perparduoti knygos teises žinomiausioms leidykloms (gaunant kad ir mažą tarpininkavimo mokestį) arba leisti knygą savo lėšomis (mat tinkamus kontaktus šio projekto dėka turėtų nesunkiai užmegzti).

Lietuvoje pritaikyta sėkminga idėja galėtų būti pradžia galimybei dairytis į kitas, potencialiai didesnes, rinkas: arba kalbant apie periodinės knygos projektą, arba paskirus kūrinius, jei dalis sėkmingiausių rašytojų kūrinių sudomintų užsienio leidėjus.

Patiko idėja? Žinai kaip ją papildyti? O gal žinai kas norėtų ar galėtų ją įgyvendinti? – parašyk savo nuomonę arba pasidalink šia nuoroda ir tegul su mumis susisiekia: 100verslininku@gmail.com

Turi savo verslo idėją? Atsiųsk ją tuo pačiu el. paštu ir mes pasistengsime ja pasidalinti!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s